Un cititor drag mie a facut o vizita prin strainataturi si pentru ca mi-a placut descrierea am postat-o frumos cum se cade intr-un articol, poate cuiva ii va fi folositor 🙂

De notat e ca am de dat un bulz pentru toata treaba asta, echitabil zic eu 🙂

Si ia uitati ce ne spune Schnitzel:

Frankfurt, de fapt hotelu’ nu era chiar in oras, era undeva la periferie, la vreo 10 km de centru. La ei e orasu’, si in jur sunt mai multe zone, cam de dimensiunea cartierelor de la noi, dar cu case, unele in genu’ celor din Satul Francez, altele in genu’ celor sasesti din Ardeal. Am stat aici ca era mai aproape de sala (de fapt sor’mea a fost la un concert, si eu ca un frate bun ce sunt, n-am putut s-o las nesupravegheata :D ). Se ajungea destul de repede in centru, faceam cam 15 minute cu metrou’ usor; apropo de metrou, la ei se vine la ora fixa, era lista cu ora exacta la care vine fiecare tren, si in 3 zile n-am vazut nici unu care sa intarzie nici macar un minut.
Cum: cu avionu’. Deci MAI VREAU! Imi plac chiar si turbulentele :D Pacat ca la intoarcere a fost innorat, si n-am vazut mai nimic pe geam.
Sunt multe de vizitat, iti trebuie cateva zile bune sa vizitezi tot ce-ar fi de vizitat, mai ales ca majoritatea muzeelor se inchid pe la 4-5. Magazinele se inchid mai tarziu, pe la 8. Inclusiv mall-urile, la 9 ne-au cam facut vant; probabil ei ies de pe plantatii la ore normale, nu ca noi.
Orasu’ e despartit de Main: in sud e partea istorica, cu multe case vechi si muzeele aliniate pe malul raului, si in nord e centrul modern, cu zgarie-norii, bursa si toate bancile importante (Banca Germaniei, Banca Central Europeana, Commerzbank si alte balarii). De vizitat, neaparat, sunt domul (poate nu la fel de impresionant ca altele), primaria (Romer), opera veche si Paulskirche (teoretic, biserica, practic, sala de conferinte, cunoscuta pentru reunirea parlamentului) – toate distruse si reconstruite dupa al doilea RM – gradina zoologica, care e imensa, una din cele mai mari din Europa, am stat vreo 3-4 ore si nu sunt sigur c-am vazut chiar tot (nu, nu m-au pastrat acolo :lol: ), si casa Goethe – casa e putin spus, avand in vedere ca are vreo 4 etaje, fiecare cu cel putin 3 camere. Ar mai fi fost gradina botanica si universitatea, pe care n-am apucat sa le vad din cauza de ploaie si mai ales lipsa de timp.
In rest nu m-a impresionat foarte tare, am vazut si pitzipoance, si cocalari (nu, nu erau romani :P ), in centru e curat, dar in rest sunt destule hartii si mai ales frunze nestranse pe strazi.
Ce mi-a placut: inca imi mai ploua-n gura dupa berea nemteasca si apfelwein (vin din mere); panorama orasului noaptea e superba (sunt terase pe acoperisul cladirilor inalte de unde se poate vedea tot orasul); sunt f multe biciclete prin tot orasu’, la noi de-abia pot sa ajung pana la Romana, mai incolo e sport extrem; si nemtzalaii astia au niste bebei de-ti vine sa-i mananci! absolut toti pe care i-am vazut erau frumosi foc, nush de unde-i scot ca ei sunt urati, probabil se uratesc cu timpu’ :D
Ce nu mi-a placut: oamenii – auzisem ca sunt reci, da’ acum m-am convins, chiar am intrat putin in curtea unei “doamne” sa intrebam ceva si ne-a expediat ca “i-am invadat teritoriul”, i-am tras o injuratura romaneasca si-am plecat; femeile – majoritatea n-au nimic feminin, in 3 zile jumate am vazut doar doua care sa-mi placa, dintre care una era spanioloaica; suvenirurile – 5 euro cel mai ieftin magnet, da-o-n mama ma-sii de treaba!